dinsdag 10 april 2012

Retro kinderkleding

Een aantal jaar geleden was ik op zoek naar kinderkleding met een nostalgisch tintje.
Het liefst ook nog op een milieuvriendelijke manier geproduceerd en vrij van toxische stoffen.
De zoektocht duurde lang en ik kon weinig vinden waarbij ik echt het gevoel had van "Dit is het!"
Uiteindelijk kwam ik terecht bij een aantal webwinkels uit Duitsland, Engeland en Scandinavië.
Vooral de kleding uit Zweden en Denemarken sprak me erg aan.

Bijvoorbeeld het merk AlbaBabY, waarbij de ontwerpster haar inspiratie haalt uit haar eigen kindertijd. We zien binnen de collectie dé broek pakjes van vroeger, die we allemaal ongetwijfeld wel kennen van de ietwat gelige (polaroid) foto's uit de jaren '70 en '80.

Gelukkig is dit fijne retromerk nu ook in Nederland gemakkelijk te bestellen.
Ze blijven ook vrij uniek, omdat het label voorlopig niet meer aan nieuwe winkels levert.
Ik vind het knap; AlbaBabY komt twee keer per jaar met nieuwe collecties, maar blijft altijd trouw aan de eigen retrostijl!

Tot zover iets over de kleding die we bij retrokleertjes.nl verkopen.

Dit blog is vooral bedoeld om iets meer te weten te komen over de mensen achter retrokleertjes.
Ik ben een moeder van twee jonge kinderen; een meisje van vier en een jongen van net twee jaar. Ze zijn doorgaans erg lief en erg betrokken bij de webwinkel. Zo testen ze de kleding op maat, bewegingsruimte, pasvorm, comfort en vervolgens test ik zelf de duurzaamheid, krimp percentage en de kwaliteit van de gebruikte textielsoorten en materialen.
Op die manier weten we precies wat we verkopen en kunnen we onze klanten ervaringsdeskundig advies geven.

We zijn van plan dit blog te publiceren als aanvulling op retrokleertjes.
Wanneer er nieuws is over de merken, of wanneer er belangrijke veranderingen hebben plaatsgevonden, zullen we via het blog onze lezers op de hoogte brengen.

Maar we schrijven ook over het dagelijks leven; de zwemlessen van mijn dochter, de peuterperikelen van mijn zoon, onze belevenissen, avonturen...Kortom alles waarvan wij denken dat het interessant is om te lezen. Het leven met jonge kinderen is elke dag weer verrassend!
Tot de volgende keer!

1 opmerking: